fbpx

ההבדל בין תכשיטי זהב לתכשיטים אחרים

ההבדל בין תכשיטי זהב לתכשיטים אחרים

ישנן מספר סיבות לכך שתכשיטי הזהב יוקרתיים יותר ושווים יותר משאר סוגי התכשיטים למיניהם (כסף, גולדפילד, סטיינלסטיל, מתכת וכדומה).

תחזוקה ונראות
תכשיטי זהב בדרך כלל יראו יפים ונקיים יותר מתכשיטי כסף לאורך זמן. הסיבה היא שתכשיטי כסף, בניגוד לתכשיטי זהב, משחירים ומאבדים מהברק שלהם במהירות. המגע של תכשיט הכסף עם מים, בשמים, קרמים, לחות, וכו’ יגרום לתכשיט לאבד מהברק שלו ועם הזמן גם להשחיר. כאשר תכשיט זהב בא במגע עם חומרים אלו הוא לא מושפע לאורך זמן. במידה ותכשיט הזהב התלכלך, ניקוי בסיסי במים חמים וסבון כלים יעשה את העבודה מכיוון שהתכשיט התלכלך מבחוץ וההשפעה היא לא על המתכת עצמה. כשתכשיט כסף משחיר, הנזק הוא לרוב בלתי הפיך. הדבר הוא כמובן גם נכון לגבי תכשיטי גולדפילד וכדומה.

אלרגיות ורגישויות
ישנם לא מעט אנשים שרגישים למתכות לא יקרות או חצי יקרות והדבר גורם לאי נוחות בלתי נסבלת. הדבר יכול לגרום לפריחה על הגוף, מוגלה ואינפקציה באוזניים (במקרה של עגילים), ועוד מספר תופעות לוואי לא נעימות. אנשים אשר חווים את אותה הבעיה יעדיפו כמעט תמיד לקנות תכשיטי זהב בלבד.

ערך התכשיט
שווי הזהב כיום גבוה יותר משווי הזהב שהיה לפני 15, 20, 30, 40, 50 שנה. אם יש לכם תכשיטים שנקנו לפני מספר שנים – כמעט בטוח שערך התכשיט שלכם (כתכשיט חדש ולא כזהב ישן) כרגע הוא גבוה יותר מהמחיר שקניתם אותו. תמיד ניתן להחליף את תכשיטי הזהב הישנים שלכם תמורת כסף מזומן או תמורת תכשיט חדש. בעוד בעד תכשיטי הזהב שלכם תוכלו לקבל זיכוי של עשרות עד מאות שקלים לגרם (תלוי בסוג הזהב), בתכשיטי כסף, במקרה הטוב, הזיכוי יהיה בין שקל לשקל וחצי לגרם.

בנוסף לערך הכספי, יש גם את הערך הסנטימנטלי (הערך הרגשי). לא מעט קורה שתכשיטי זהב עוברים בין דורות במשפחה לאורך עשרות שנים. הסיבה לכך שהתכשיטים עוברים בין הדורות היא שהיופי של תכשיט הזהב נשמר לנצח, והערך הכספי שבדרך כלל עולה עם הזמן. בנוסף, ברוב המקרים, תכשיטי הזהב מהווים זיכרון מרגע מיוחד מן העבר, כמו הצעת הנישואין של סבא לסבתא, טבעות נישואין מהחתונה של הסבים והסבתות, וכו’.

סיכום
אז מהם ההבדלים בין תכשיטי זהב לשאר סוגי התכשיטים? ניתן לראות בבירור את ההבדל העצום. הן ביופי התכשיט ואיכותו והן בפן הכלכלי. נכון, כאשר תשוו במחירים בין תכשיטי זהב לשאר סוגי התכשיטים, ברוב המקרים (לא תמיד!) תכשיטי הזהב יהיו יקרים יותר, אך הם גם שווים הרבה יותר! לא קיימים הרבה מוצרים שתוכלו לרכוש, להשתמש בהם, ליהנות מהם, ואחרי שנים – לא משנה כמה שנים – תוכלו לקבל עליהם כסף מזומן או להחליפם לתכשיט אחר, ובהרבה מקרים, כמו שההיסטוריה הוכיחה עד כה, שווי התכשיט שלכם יכול גם לעלות.
ישנם עוד שיקולים רבים מדוע תכשיטי זהב עדיפים על שאר סוגי התכשיטים.
אז בפעם הבאה שתרצו לקנות מתנה לעצמכם או לאהוביכם, אנא קחו בחשבון את השיקולים הנכונים ושימו לב מה אתם מקבלים בתמורה לכספיכם. זכרו – תמיד עדיף לשלם קצת יותר ולקנות מוצר מעולה, מאשר לשלם קצת פחות ולקנות מוצר נחות ולא איכותי מספיק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *