fbpx

טיפים לניקוי תכשיטי זהב

טיפים לניקוי תכשיטי זהב

חשוב מאוד לנקות ולתחזק את התכשיטים שלנו כי מעבר לכך שאנו רוצים לשמור על התכשיטים שלנו נקיים ונוצצים כמו חדשים, לתכשיטים שלנו יש בדרך כלל גם ערך רגשי גדול. לכן חשוב לטפל בהם באהבה, לשמור עליהם, ולנקות ולתחזק אותם.
זהב הוא חומר גלם עמיד וחזק, שאינו נוטה להשחיר או להתחמצן. עם זאת, על התכשיט עלולים להופיע כתמים, או שהברק שלו עלול לדהות, כתוצאה מלכלוך מהסביבה שהצטבר על התכשיט.
חשוב לדעת שכל תכשיט דורש טיפול מתאים לפי המאפיינים והצרכים שלו. תכשיט כסף ידרוש טיפול שונה מתכשיט זהב. תכשיט משובץ באבני חן ידרוש טיפול שונה מתכשיט משובץ ביהלומים. ותכשיט זהב לבן ידרוש טיפול אחר.
ריכזנו לכם טיפים ביתיים לניקוי תכשיטים בקלות ובמהירות.

טיפים לניקוי תכשיטי זהב צהוב

תשימו את התכשיטים בכוס או קערה ומלאו סבון כלים בכמות שתכסה את התכשיטים, לאחר מכן הוסיפו מעט מים חמימים. היחס צריך להיות 2/3 סבון ו1/3 מים.
במידה ומדובר בתכשיטי זהב ללא אבנים, או בתכשיטי זהב המשובצים יהלומים – ניתן להשתמש במים רותחים. במידה ומדובר בתכשיטי זהב המשובצים באבני חן או פנינים – מומלץ להשתמש במים חמים – חמימים, ולא במים רותחים, שכן חלק מאבני החן רגישות לשינויי טמפרטורה.
הכניסו את תכשיטי הזהב לתמיסה, והשרו כרבע שעה. אפשר אפילו יותר, כמה שיותר זמן יותר טוב.
לאחר הוצאת התכשיט מהתמיסה, כאשר התכשיט עדיין מכוסה בסבון, הברישו אותו בעדינות עם מברשת שיניים.
במידה ויש יהלומים או אבני חן, צריך להבריש אותם מלמטה (באזור בו מצטבר לכלוך).
אנחנו ממליצים לכל לקוחותינו להקצות מברשת שיניים שתשמש לניקוי התכשיטים באופן קבוע.
שטפו את התכשיט במים זורמים. במידה ושטיפת התכשיטים נעשית בכיור, וודאו ששמתם משהו שיחסום את פתח הניקוז, למקרה שהתכשיט יחליק מהידיים.
יבשו את התכשיטים עם מטלית רכה, והרי לכם תכשיט נקי ונוצץ כמו חדש 🙂

ניקוי תכשיטי זהב לבן

זהב לבן הוא בעצם סגסוגת, העשויה לרוב מזהב צהוב בשילוב מתכת בהירה, כגון כסף או פלטינה, לצורך יצירת הגוון הלבן של הזהב. מכיוון שלא ניתן ליצור זהב לבן מוחלט, לרוב, תכשיטי הזהב הלבן עוברים תהליך של ציפוי ברודיום – מתכת לבנה יקרה, המקנה לתכשיט את המראה הכסוף הסופי שלו על מנת לנקות תכשיט העשוי מזהב לבן, מבלי לפגוע בציפוי הרודיום, מומלץ לפנות אלינו ולבקש ניקוי מקצועי של התכשיט, וחידוש הציפוי במידת הצורך על מנת לנקות את התכשיט מלכלוך שמצטבר על התכשיט באופן יומיומי (לחות/אבק וכו’), ניתן לשטוף במים קרים עם סבון, ולהקפיד לייבש היטב את התכשיט לאחר מכן, בעזרת מטלית רכה.
במידה ונדרש ניקוי יסודי יותר יש לפנות לאיש מקצוע.
אנו ממליצים לנקות את התכשיטים אחת לחודש כדי לשמור על הניצוץ והברק שלהם.
במידה ומדובר בתכשיט הדורש ניקוי יסודי יותר, ניתן תמיד לפנות אלינו על מנת לקבל ניקוי מקצועי. 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *